Afdelinger   LIF   Sponsor   Aktiviteter   Støt LIF - tank OK - LIF   LIF-nyt 
Basketball
Badminton
Bordtennis
Fodbold
Gymnastik & Fitness
Håndbold
Idræt 55+
Krolf
Liffen
Løb & Motion
LYSTRUPLØBET
NISSELØBET
Om Løb & Motion
Træning & aktiviteter
Træningsplan
Hechmann træningsplan
Intervaltræning
Paceskema
Løbskalender
Løberuter
Interval ruter
Løbeskole 2016
EM 2017
Medlem
Petanque
Svømning
Tennis
Squash

Planen for Interval træningen i 2017 Intervaltræningen er om torsdagen og vi mødes kl. 17.00 ved Hallen.

Der vil som tidligere være mulighed for at løbe to forskellige typer intervaller ved nogle af træningerne.
Den ene type intervaller er rettet mod udvikling af kondition og er karakteriseret ved mellemlange intervaller med høj intensitet og relative lange pauser. Disse intervaller er orienterede mod de løbere, der har fokus på eksempelvis en god 5.000 m tid ved et løb i sommer halvåret.
Den anden type intervaller / tempoture er mere orienteret mod udvikling af udholdenhed og er kendetegnet ved længere intervaller med ”komfortabel hård” intensitet og relative korte pauser mellem intervallerne. Denne type træning vil specifik være for løbere der skal løbe halv- eller helmaraton i de kommende måneder.
Der er intet i vejen for skifte mellem de to typer fra gang til gang, afhængigt af den enkelte løbers øvrige træning og dagsform.
Her finder du Paceskema, hvor du kan se hvilken fart DU skal løbe med.

Torsdag d. 2. marts: 6-8* Birkebakken rundt, I Intervalpace, Pauser 2 min

Torsdag d. 9. marts: Mølbakkevej-Skæringvej-Rokhøj-Lægårdsvej
5-6*850 m Tempoturspace, Pause 2:00

Torsdag d. 16. marts: 4*1173 m Tempopace v Fodboldbanerne, 2 min aktiv pause bestående af 30 sek planke + 3 squat + 4 mavebøjninger.

Torsdag d. 23. marts: 7-11*400 meter i Intervalpace, pause 2:00 min
Der kan løbes 6*800 m i tempoturs Pace (lidt langsommere end Intervalpace) men m 2½ min pause.

Torsdag d. 30. marts: 10 min test ved Egå Engsø. Husk UR så du kan måle din distance og holde øje med tiden.


For at finde det tempo DU skal løbe dine intervaller i anbefaler jeg at gå ind på
Løbesiden.dk Og taste den reelle konkurrence tid ind for 5/10 km (Den tid du reelt kan løbe distancen på og ikke den tid du ønsker eller arbejder på at opnå) Der finder man bla. også tempo for Marathon pace – Tempo ture – Repetitions intervaller og Roligt tempo.

God træning fra

Ulrik Torp Pedersen
DinLøbetræner.dk

 Print
© Copyright Lystrup Idrætsforening